2012. október 8., hétfő

Snickers torta

Húgomnak készült a szülinapjára, aki földimogyoró-csoki párosítást szeretett volna, és ugye, innen egy lépés az ismert csokiszelet. Persze, nem lett olyan gejl, de azért rendesen kiadós lett.
Az alaprecept innen van, és isteni. A mennyiségeket növeltem kissé, mert 22 centis formát használtam, és azt akartam, hogy szép magas legyen. Ja, és én darabos mogyoróvajat használtam, mert olyanom volt csak.


Elkészítése:
A tortalaphoz:
Hozzávalók:
75 g vaj
4 nagy evőkanál mogyoróvaj
20 dkg cukor
3 tojás
150 ml tej
200 g finomliszt
1,5 tk sütőpor

A vajat a cukorral habosra kevertem, majd hozzáadtam a mogyoróvajat, végül egyenként a tojásokat és lágy masszává kevertem. Belekerült a sütőporral átszitált liszt a tejjel, és mehetett 190 fokosra előmelegített sütőbe kábé 45-50 percre. Tűpróba-formában langyosra kihűlés-szeletelés három részre.


A krémhez:
Hozzávalók:
500 ml tejszín
60 g cukor
100 g étcsokoládé
6 ek mogyoróvaj (darabos)

A tejszínt felmelegítjük, beletesszük a cukrot, a feldarabolt csokit és a mogyoróvajat. Simára keverjük, kihűtjük, habosra keverjük robotgéppel.

A tetejére:
kábé 15 dkg sótlan, pörkölt földimogyoró
karamellszósz ( 10-15 dkg cukrot karamellizálunk, majd rádobunk kábé5 deka vajat és felöntjük kábé 1 deci tejszínnel, összefőzzük, kihűtjük, kész)
csokoládé

Összeállítjuk a tortát,  kevés krémmel bevonjuk az oldalát, a tetejét kirakjuk a mogyoróval, középre csorgatjuk a karamellt, a szélére pedig az olvasztott csokit. Oszt' kész. :-)






2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Én a 20 g finomlisztet keveslem... Biztos csak annyi kell bele? Móni

saffron írta...

Szia Móni,

teljesen igazad van, 200g liszt akar az lenni, már javítottam is, köszi hogy szóltál.