2012. május 11., péntek

Anyák napi máktorta

Kicsit megkésve, de beírom, mert finom volt. Nagy kár, hogy elfelejtettem a gépet magammal vinni, kénytelen voltam telefonnal fényképezni, nos, ez meg is látszik a képeken, ezért is "trükköztem" kicsit.
A tészta receptjét innen vettem, nagyon finom íze van, de nekem kissé tömör állagú lett, ami azért érdekes, mert a nyers tészta egy óriási habos felhő volt, gondolkoztam is, hogy ebből hogyan lesz szilárd tortaalap. Nos, ez sikerült, talán túlságosan is jól. :-) Legközelebb az arányokon fogok változtatni. A krémje egy sima mascarponés fehércsokis krém, kevés zöldcitrommal savanyítva, ami nem túl markáns, hogy minél inkább domináljon a mák, amit anyukám nagyon szeret.



Elkészítése:

A tortalaphoz:
Hozzávalók:
15 dkg margarin
5 dkg cukor
6 db tojás
15 dkg kristálycukor
10 dkg liszt
1/2 cs. sütőpor
25 dkg darált mák

A margarint 5 dkg cukorral habosra keverem, majd egyenként hozzáadom a tojássárgákat. A fehérjét a 15 dkg cukorral és egy csipet sóval kemény, fényes habbá verem, a száraz hozzávalókat összevegyítem. Ezután a vajas masszához adom  a lisztes keveréket és a fehérjét és óvatosan összevegyítem. Ezután előmelegített sütőben 22-23 centis formában 180 fokon 40-45 percig sütöm, ezt érdemes tűpróbával ellenőrizni.

Amíg sül a tészta, elkészítem a krémet.

A krémhez:
Hozzávalók:
25 dkg mascarpone
20 dkg fehér csokoládé
2 dl tejszín

A csokit felolvasztom, majd óvatosan a mascarponét belevegyítem, belefacsarom egy lime levét és héját, majd 2 deci felvert tejszínnel lazítom.



A tésztát kettévágom, megkenem a fele krémmel, majd a másik tortalap következik, végül habzsákból rózsaformákat nyomok a másik adag krémből. Alaposan behűtöm.


Nincsenek megjegyzések: