2011. december 25., vasárnap

Marcipános levél

A recept egy újságból származik, valamelyik karácsonyi kiadásból, most nem emlékszem, melyikből, bár kicsit átköltöttem. Talán annyi változtatást elbírna, hogy több marcipánkrém kerüljön a tetejére, de azért így is nagyon jóféle.


Elkészítése:
Hozzávalók:
20 dkg liszt
5 dkg keményítő
2 tojás
10 dkg porcukor
12,5 dkg vaj
csipet só
reszelt narancshéj
20 dkg marcipánmassza
narancslé
50 szem mandula

Első körben a mandulát blansíroztam, majd megpucoltam.
A lisztet a keményítővel, a porcukorral, a vajjal, a narancshéjjal és 1 egész tojással gyors mozdulatokkal tésztává kevertettem a robotgéppel. Hűtőben pihent 1 órát. 
A marcipánt közben egy tojásfehérjével és egy kevés narancslével (1-2 evőkanálnyival) összedolgoztam, habzsákba töltöttem.
A tésztát kinyújtottam kb. 4 mm-esre, majd ovális formákat szaggattam, sütőpapírral kibélelt tepsire sorakoztattam, és megkentem a maradék tojássárgájával. Mindegyik csónakra egy csíkot húztam a marcipánkrémből, és a közepére egy egész mandulát tettem. 180 fokon 15 percet sültek. Kb. 60 db lesz belőle.

Nincsenek megjegyzések: