2011. szeptember 15., csütörtök

Tejberizses csokitorta


Húgom szülinapi tortája volt, isteni finom lett. Melós az elkészítése, de a sok elégedett csokis száj kárpótol.
A tejberizses rész Mohánál található, isteni finom, köszönöm. Semmit nem változtattam, csupán megfeleztem a mennyiséget. A csokikrém sima ganázs, a torta tésztája pedig sima piskóta és csokis kevert tészta, amit peidg innen hoztam, nem csalódtam. :-)  Most jöhetne az a mondat, hogy a torta nem jött volna létre, ha nincsenek ők, és igazam is lenne. :-)
Egyébként maga a torta nagyon jó, az arányok is harmonikusak, megéri elkészíteni, kicsit különlegesebb egy sima csokitortánál. Próbálom sorrendben leírni az elkészítést. Érdemes előző nap elkészíteni a ganázst, hogy másnap már csak habosítani kelljen.


Elkészítése:
Piskóta 4 tojásból
Csokis kevert tészta
Fél adag tejberizskrém
Csokiganázs

Hozzávalók a csokiganázshoz:
5 dl tejszín
35-40 dkg étcsoki
ízlés szerint cukor

A tejszínt felmelegítjük, beletördeljük a csokit és a cukrot, egyneművé keverjük, kihűtjük nagyon hidegre. Felhasználás előtt felhabosítjuk habverővel, ne túl sokáig, mert szemcsés lesz.

Hozzávalók a piskótához:
4 tojás
4 ek cukor
4 ek liszt

A tojásokat a cukorral kábé 10-15 perc alatt nagyon habos krémmé keverjük, rászitáljuk a lisztet, lazán összekeverjük és megsütjük 26 centis formában kábé 20-25 perc alatt. Kihűtjük, félbevágjuk, félretesszük.

Hozzávalók a csokis tésztához:
10 dkg étcsokoládé
10 dkg vaj
2 tojás
25 dkg porcukor (én sima kristálycukrot tettem, és csak 20 dekát, még így is édes volt)
25 dkg liszt
1 cs. sütőpor
70 g kefir
fél csésze kávé (15 dkg)

A csokit a vajjal összeolvasztjuk,a  tojásokat a cukorral kikeverjük, hozzáadjuk a csokis vajat. Ezután hozzáadjuk az összes többi hozzávalót. 170 fokon 30 percig sütjük. (Nekem magasabb hőfok kellett.) Miután megsült, kihűtjük, félbevágjuk.

Hozzávalók a tejberizskrémhez:
4 dl tej
10 dkg rizs
6 dkg cukor
2 dl tejszín
2 evőkanál porcukor
10 g zselatin

Egy lábosban felmelegítjük a tejet a cukorral. Felteszünk 1 liter vizet forrni egy csipet sóval. Ha felforrt, beleszórjuk a rizst és a cukrot és időnként kevergetve 3 percig főzzük, majd leszűrjük. A tejhez adjuk és kis lángon, gyakran megkeverve puhára főzzük. Ha kell, egy pici tejet még lehet hozzáönteni. Hideg vízbe állítva kihűtjük. A zselatinra kevés vizet öntünk, hagyjuk megduzzadni. A tejszínt habbá verjük és óvatosan hozzákeverjük a tejberizst. A zselatint kis lángon keverve feloldjuk, belevegyítünk 3 evőkanállal a rizses krémből, majd az egészhez öntjük és gyorsan elkeverjük benne. Ekkor kezdjük meg a torta összeállítását, nehogy túldermedjen a krém.


A kapcsos formába visszarakunk egy réteg piskótát, ráhalmozzuk a csokikrém 1/3-át, rátesszük a csokis tésztát majd a tejberizskrémet. Ha esetleg ekkor még túl lágy a krém, kicsit hűtőbe tesszük, nehogy kipruttyanjon a tészta mellett. Utána ismét csokis tészta, megint egy réteg ganázs (ismét a krém 1/3-a) és a befejező piskótaréteg. Hűtőben hűtjük kábé 2 órán át, majd levesszük a tortakarimát és bevonjuk az utolsó harmad csokival. Kidekoráljuk, én tejszínhabbal, mandulalapocskákkal, málnával és csokival bevont marcipánnal csicsáztam.




5 megjegyzés:

Sütis néne írta...

Hű, de jól néz ki és biztosan finom is! :-)

saffron írta...

Köszönöm, hogy benéztél, megtiszteltetés! És igen, nagyon finom volt! :-)

Moha írta...

Meseszép lett!

Moha írta...

Írnál nekem egy emilt a mohakonyha@gmail.com címre? Szeretnék kérdezni tőled valamit, köszönöm!

saffron írta...

Moha, köszönöm a bókot, különösen jól esik tőletek... írtam a címre!