2011. augusztus 5., péntek

Hedonista csokitorta

Ezt a receptet adaptáltam.

Rendelésre készült, bárcsak készítettem volna belőle egy másolatot is, mert istenire sikeredett, legalábbis a kóstolgatás erre utalt. A "kliens" is elégedett volt. :-)


Elkészítése:

A tortalap egy sima 8 tojásos kakaós piskóta.
Hozzávalók:
8 tojás
7 ek cukor
8 ek liszt
csipet só
1,5 ek kakaópor
A cukrot a tojásokkal habosra, levegősre, sűrűre keverjük (kb. 15 perc). Hozzászitáljuk a lisztet, óvatosan de alaposan elkeverjük, majd az alján sütőpapírral kibélelt tortaformában (26 cm átmérőjű) kábé 40 percig süssük 180-200 fokon, de ez változó és sütőfüggő, az én sütőm általában magasabb hőfokot és kevesebb időtartamot igényel az egyébként receptben leírtakhoz képest az optimális eredmény elérése érdekében. Hej, de szép mondat lett. Azért remélem érthető.



A csokikrém:
Hozzávalók
40 g kakaó
40 g keményítő
5 dl tejszín
2-3 ek cukor
200 g 50%-os étcsoki
150 g vaj
A kakaót, a cukrot és a keményítőt a tejszínnel csomómentesre keverem, majd közepes lángon folytonos keverés mellett besűrítem. Mikor már sűrű, leveszem a lángról, és kis hűlés után beleteszem a darabokra tört csokit. Teljesen kihűtöm, majd robotgéppel levegősre keverem, és a szobahőmérsékletű, habosra kikevert vajhoz hozzáadom apránként a krémet. (Mindig a vajhoz keverjük a krémet, ne fordítva, mert kicsapódik.)
A kihűlt piskótát három lapra vágom, betöltöm a tortát a krémmel úgy, hogy kb. a krém egyharmada maradjon meg a külső bevonáshoz plusz a dekoráláshoz. Betöltés után az oldalát "kicsipkézem" kanál hátával, majd hűtőben pihentetem kb. egy órát. Ezután a tetejét nagyon vékonyan szintén bevonom, majd reszelt ét-  és fehércsokival megszórom, mintegy kijelölve a szeleteket. Krémmel csíkokat húzok közéjük, és trüffelgolyókkal ( kb. 100 gr étcsoki, 50 gr vaj és 50 ml tejszín felhasználásával) díszítem. Próbáljuk ne rögtön felfalni, min. 3 óra hűtés után lesz gyönyörűen szeletelhető.

1 megjegyzés:

vanessa írta...

Gyönyörű... Szerintem egy cukrászmester is simán megirigyelhetné!!!:-)
Gondolom már csak az íze vetekedhetett a látvánnyal!!!